lech poznan
lech poznan
 
lech poznan lech poznan
Login:

Hasło:

Autologowanie

>> zarejestruj się
>> zapomniałem hasła
lech poznan lech poznan
Lech - Cracovia (Vivo)
Lech - Cracovia (Cazeec)
Remes Cup (Mozi)
Lech - Piast (Cazeec)
Lech - Polonia (Vivo)
>> więcej fotorelacji
lech poznan lech poznan
W jedności siła!...
Podsumowanie zimowych t...
Kibice nie pojeżdżą na ...
W Polsce budować jest n...
Runda jesienna naszymi ...
>> więcej artykułów
lech poznan lech poznan
Waldemar Piątek w rozmo...
Stilić: Rywale wiedzą j...
Sławomir Peszko: Nie ch...
Lech był najbardziej ko...
Dr Jerzy Dudała specjal...
>> więcej wywiadów
lech poznan lech poznan
lech poznan lech poznan

 


Statystyki www
Agencja Reklamowa, Jak sprzedać reklamę , dom reklamy
Osób na stronie: 14
  lech poznan lech poznan
2010-03-11 15:01 Kriwiec celuje w mistrzostwo i LM
lech poznan Kriwiec celuje w mistrzostwo i LM Siergiej Kriwiec jest najlepszym piłkarzem, który w zimowym okienku transferowym trafił do polskiej Ekstraklasy. Białorusin wzmocnił szeregi Lecha Poznań, w którego barwach już w drugim spotkaniu wpisał się na listę strzelców. Teraz liczy na mistrzostwo i... awans do Ligi Mistrzów. - Stać nas na jedno i drugie - mówi otwarcie. Kriwiec ze swoim poprzednim klubem występował w fazie grupow...
>> więcej      >> skomentuj to wydarzenie (6)      >> więcej wydarzeń
  lech poznan lech poznan
  lech poznan lech poznan

Czy Gil okradł Lecha?
pitr1922 | 2009-10-26 11:25 | własne | A A A
lech poznan Czy Gil okradł Lecha?
Każdy z kibiców Kolejorza ma przed oczami sytuację z 76. minuty wczorajszego meczu. Jakub Wilk świetnie dośrodkowuje z lewej strony, na 6 metrze stoi Sławomir Peszko i pakuje piłkę do siatki. Sędzia gwiżdże, liniowy biegnie na środek boiska, fani się cieszą. A tu nagle...

Gol nie zostaje uznany bo sędzia dopatrzył się... no właśnie czego? W pierwszej chwili komentatorzy Canal+ sugerowali spalonego. Powtórki wyjaśniły, iż obok Peszki upadł Kaczmarek. Sędzia potraktował to zdarzenie jako faul. Sędzia międzynarodowy, Paweł Gil. Czy miał rację?

W trakcie wczorajszego meczu często dochodziło do podobnych sytuacji. Prym wiedli zwłaszcza gospodarze, którzy notorycznie przewracali się, czując rywala na plecach. Komenatorzy zwracali uwagę na takie zachowanie Buzały i Zabłockiego. Arbiter każde takie zachowanie traktował jako faul. Daleko nam do ligi angielskiej, gdzie ignoruje się takie przewinienia, ale jak powiedział po meczu strzelec nieuznanej bramki „Piłka nożna to gra dla mężczyzn a nie dziewczynek”. Przykładem jest zachowanie Djudjevica po otrzymaniu pierwszej żółtej kartki. Wejście było ostre, ale Serb przyzwyczaił się do twardej gry na zachodzie. Dlatego po faulu zdawał się pokazywać: wstawaj chłopie, nie udawaj że cię boli.

Tymczasem w polskiej lidze zauważyć można zachowania jak z meczu Brazylia-Turcja na MŚ 2002, gdy Rivaldo omal nie umarł gdy Turek podał do niego piłkę. Głośne krzyki, zwijanie się, grymasy, mają powodować że sędzia pokaże żółtą kartkę albo po prostu odgwiżdże faul. Tak miało to miejsce wczoraj. Kaczmarek swym zachowaniem pokazał, że jest anemikiem, którego byle podmuch jest w stanie przewrócić. Według mnie próbował on wybić piłkę głową ale gdy poczuł ręce Peszki na plecach, rzucił się z wrzaskiem po czym rozłożył ręce w gęście: co Pan na to, Panie sędzio?

Żal, że sędzia międzynarodowy miał gorszy dzień i dał się nabrać. Żal, że nie skonsultował się z liniowym. Żal, że i tak niski poziom ligowego sędziowania obniżył się, gdy najlepsi arbitrzy w Polsce zostali zatrzymani. Żal, że Lech z powodu błędu stracił 2 punkty.

Prawda jest jednak jeszcze trudniejsza do przełknięcia. Mówimy o jednej sytuacji, podczas gdy mecz ma 90 minut. Sędzia się pomylił, trudno. Dziś zrobił to na naszą niekorzyść, jutro dzięki niemu coś zyskamy. Taka jest piłka i błędy sędziowskie są nierozłącznym elementem gry. Jednak drużyna mierząca w mistrzostwo, a za taką uważa się Lech, nie może liczyć wyłącznie na nieomylność sędziego.


pitr1922













Autor:       Czytań: 5302       >> skomentuj tego newsa (20)
Zobacz także
>>
Komentarze

morswin | 2009-10-26 11:30
Ogołocili nas, że tak powiem. Pisać odwołanie ,próbować prawnie załatwić sprawę; wiem iż nikt nam zwycięstwa nie da, ale chociażby Gilowi dadzą może odpocząć trochę. Bardzo szkoda.
Brydżu | 2009-10-26 11:39
morswin to jest piłka, sędziowie są omylni
gdyby sędzia nie uznał takiej bramki dla Lechii to też pisałbyś odwołanie? szczerze wątpie.
mieto100 | 2009-10-26 13:21
nie podoba mi się zdanie"Żal, że najlepsi arbitrzy w Polsce okazali się przekupni"to jest jawne sugerowanie ze ktoś jest przestępcą .Proponuję je szybko wykreslic puki Gil tego nie czytał.A co do pomyłek to po kazdej kolejce jest ich kilkanaście
Administer | 2009-10-26 13:29
Slabo mi sie robi jak slysze... zwl. od polskich komentatorow ( bo zawsze widze to na odwrot niz oni)termin "meska gra". Walka, bieganie, pojedynki barkiem - tak. Ale nie wslizgi od tylu lub na wyprostowannych nogach (jak Diaz po 10 razy w meczu). Czerwona od razu. W rezultacie, kazdy sie boi (lub udaje) i dla wlasnego bezpieczenstwa jak najszybciej pozbywa sie pilki. No i mamy taki, co chwile prerywany mecz.
Jacys debile z FIFA chcieli sie przypodobac amerykanom, bo wg.nich, SOCCER jest za miekki. Tyle tylko, ze nogi sa wrazliwsze od rak i wszystkiego. No i mamy epidemie kontuzji, a kto wie, czy ta - po bezkarnym sfaulowaniu Boguskiego nie kosztowala nas Mistrzostw. Nie ma Marka Garncarczyka, Slusarskiego i innych.
Takze Mlodej Ekstraklasie, miast bawic sie technika, bezkarnie lamie sie nogi.
No i mamy te nasza polska lige, najgorsza na swiecie, ale za to... jakze meska. Najbardziej czuli sa polscy seziowie na... chwycenie za koszulke ( oczywiscie, nie w polu karnym, i nigdy dla Lecha ;)- jakzesz to niebzpieczne!!! Meskim okiem patrza tez na domniemane spalone- wypaczajac co drugi mecz. Ich twaze zreszta wyraznie okreslaja ich inteligencje. To jeszcze jedne siedlisko zlodzieji, ktore kibice powinnipogonic.
Administer | 2009-10-26 13:34
@mieto: A nie przyjmujesz, ze ten, zwsze tak beznadziejie sedziujacy (mam pamiec i kasety) Gil moze byc jednoczesni i lapowkarzem i neandertalem umyslowym?
A co z Mikulskim? Jemu moznaby poswiecic osoba ksiazke.. zwl. ze to on zabral nam mistrzostwo.
fifny lofer | 2009-10-26 13:56
pamiętacie jak Japończyk wyciągnął w meczu Ekstraklasy kilkanaście żółtych? Wszystkie słusznie. Jak słyszę ze Lewandowski bierze obrońce na plecy to śmiać mi się chce. Bo widzę ze obrońca trzyma go i wywraca w polu karnym jak w ręcznej. To nie ma nic wspólnego z piłką. Pamiętacie jak złamali nogę Wasilewskiemu i ile było krzyku. A Ruch ( Nykiel, przodujący w tym Grodzicki i niby kosmiczny środkowy- Sadlok) Legia ( Borysiuk- ten "urwał' nogę Boguskiemu) o Wiśle wyżej napisano (Sobolewski zginął od własnej broni) i tak dalej === to kilkanaście wślizgów w meczu wyprostowanymi nogami, kopanie od tyłu i deptanie po stopach. Dlatego jak słyszę słowo WALKA nóż mi się w kieszeni otwiera. Sporty walki to boks, dżudo, zapasy i tak dalej a nie piłka nożna .
mieto100 | 2009-10-26 14:57
Administer mi tylko chodziło o to zdanie,wiesz co powiedziałem pod nosem oglądając mecz?ze ten sku....... znowu nasz oszukał.Póki w taki sposób sędziowie będą sędziować do póty zawodnicy będą symulować.Ja widzę takie rozwiązanie Gil dwa mecze przerwy a Kaczmarek ( jemu podobni)cztery mecze i to powinno być karane z urzędu
krysi01 | 2009-10-26 15:32
Grać a nie dewagować co by było gdyby..
Artix | 2009-10-26 15:43
Tak, i za chwilę nie będzie miał kto sędziować.
Artix | 2009-10-26 15:43
Tak, a za chwilę nie będzie miał kto sędziować.
Administer | 2009-10-26 15:58
Moglbym tak pisac godzinami, ale ciesze sie, bo juz myslalem ze jestem jeden co nie zglupial, a tu widze wielu. Ja chce futbolu technicznego, rajdow ( Messich i Okonskich, a nie Trytkow i Glowackich), chce onrony napastnikow przed obroncami, zas.. tylu karnych w meczu ile sie nalezy, chocby bylo ich 5 w meczu. Wynik wiec... 5:3 mi nie straszn. I pamietam mecze z poczatku ligii, ktore moglyby przyniesc taki wynik, gyby sedziowie (spalone, brak karnego) nie ustawili go na.. 0:0. O wyniku dzis decyduje jeden gol czesto, a nieuznanie moze rozlozyc druzyne. Zauwazcie, ze dla sedziego decyzja o karnym to niemal jak o malzenstwie. I jakiz mozna popelniac (stale) blad kiedy tak czesto pilkarze sa na jednej linii, a te debile znowu gwizdza spalonego.
Na koniec przypomne, ze w odroznieniu od jakis stalowych konstrukcj w hokeju i "futbolu" amerykanskim, pilkarz nozny ma na PRZEDZIE dolnej konczyny kawalek poduszki co nie chroni wlasciwie nic. Jesli wiec chcemy wychowac nowych Okonskich, to wbrew przepisom FIFA powinnismy np.w Mlodej Ekstraklasie dozwalac wylacznie czysty futbol. Ktos powie, ze tak to sie nie naucza walczyc. Owszem, tak nie naucza sie niczego. Ale jak beda mieli swietna technika, wole rajdow, to i z latwoscia podejma pozniej walke wrecz, na mocy swiadomosci wlasnej wartosci.
PS a przy okazi, nigdy nie rozumialem, dlaczego malcy i mlodzi juniorzy ucza sie grac w klubach grajac wielkimi pilkami (do kolan) a nie odpowiednio: reczna i siatkowa.
basog | 2009-10-26 16:16
Piłkarze sami się okradli, sędzia zawsze może się pomylić. Gdyby Lech nie grał piachu, to powinno być 0:3 i komplet punktów, nikt by nie patrzył na jedną sytuację.
Marcin6 | 2009-10-26 16:25
z ostatniego meczu wywnioskowałem że jest to sedzia na tzw. ała i odgwizduje to co reklamują piłkarze :?
hala32 | 2009-10-26 18:45
Przestańcie narzekac na błąd sędziego nie uznał bramki więc wielkie larum, w poprzednim meczu z Wisłą sędzia też nie gwizdnął karnego dla Wisły to się z tego cieszyliście to się zdarza,nie pierwszy i nie ostatni taki błąd sędziego.
Tak jest zawsze jak sędzia popełni błąd na niekorzyśc Lech to źle, ale jak na korzyśc Lecha to chwała mu.
Niestety grają padakę i obecnie nie ma w Lechu lidera który czasami ryknąłby na to całe towarzystwo (Rejsik zawsze potrafił tupnąc, krzyknąc i zmotywowac kolegów)a teraz co każdy gra dla siebie i mamy takie efekty.
Lecha stac obecnie na środek tabeli a nie na Mistrza Polski.
Imo | 2009-10-26 20:22
Sędzia to tylko człowiek....
Sędzia to tylko człowiek ostatnio wydymał nas za tydzień kogoś innego,ale czy na pewno? Czy czasem nie wydymaliśmy się sami?
Przykład proszę bardzo....
Dlaczego w Barcelonie nie skarżą się na sędziów ?
Ostatni mecz z Zaragozą w pierwszej połowie 3:0
POSIADANIE PIŁKI 75:25 % Jakieś pytania???
yyyy hmm nooo tego NIE!
Hat-Trick już zapomniałem jak się to pisze Keita na pewno wie a może któryś z naszych?
Czy kiedy wygrywaliśmy z Wisłą 4:1 ktoś pyał o sędziego jego nazwisko czy jak wygraliśmy 6:0 z Grasshopper Zürich liczył ktoś błędy sędziego ?
Proponuje zabrać się za grę wygrywać pewnie a nie będzie mowy o okradaniu.
A jak mi ktoś powie że nie mam porównywać Lecha do Barcy to pytam do kogo Orkan Wybździbobry Wielkie ? 6:1 kończy moją wypowiedź.
13-STKA NA KOSZULCE | 2009-10-27 10:26
zgadzam się z Administer- dokładnie tak jest jak pisze , prosty przykład - odwróćmy sytuację gdzie Peszko byłby tak "popchnięty" jak Kaczmarek czy sędzie wskazał by na 11-stkę WĄTPIE!
Poprostu faul w polu karnym powinien być odwizdywany tyle razy ile on następuje choćby nawet miało być po 5-6 karnych w meczu - TYLE W TEMACIE.
doman | 2009-10-27 11:42
Zamiast zachwycać się ładną i skuteczną grą Kolejorza musimy teraz doszukiwać się różnych innych przyczyn niepowodzenia Lecha. Wpadłoby kilka bramek i po sprawie. Oj gdzie ten Majster? Niedługo próżno będzie go nawet szukać u Ceglorza!
doman | 2009-10-27 11:42
Zamiast zachwycać się ładną i skuteczną grą Kolejorza musimy teraz doszukiwać się różnych innych przyczyn niepowodzenia Lecha. Wpadłoby kilka bramek i po sprawie. Oj gdzie ten Majster? Niedługo próżno będzie go nawet szukać u Ceglorza!
Ferry | 2009-10-27 15:11
Oglądałem ten mecz dopiero od 2 połowy a w niej widziałem że momentami to my nie mogliśmy wyjsc z własnej połowy oddając za darmo dużą liczbe piłek..A my przecież nie graliśmy z Barceloną tylko Lechią! Więc jak sie w takim meczu nie potrafi stłamsić przeciwnika stworzyc kilku okazji i zdobyc jednego potem drugiego gola
to o czym tu rozmawiac? Chyba pozostaje żalić sie na sedziego...
A jak jeszcze ktos sie wypowie z zarządu o wielkości Zapotoki to ban dozywotni..
jelon5550 | 2009-11-22 13:19
jaki faul? żadnego przewinienia nie było!!
Dodaj swój komentarz


Aby dodać komentarz musisz być zalogowany w serwisie. Aby założyć konto kliknij tutaj.
 
lech poznan (C) Copyright LechPoznan.NET Designed by Maciej Kostecki, coded by Maxer Protected by BOWI Group
Wszelkie nazwy, znaki towarowe i firmowe zawarte na stronie są własnością ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
lech poznan