lech poznan
lech poznan
 
lech poznan lech poznan
Login:

Hasło:

Autologowanie

>> zarejestruj się
>> zapomniałem hasła
lech poznan lech poznan
Lech - Austria (Vivo)
ŁKS - Lech (Vivo)
Lech - Piast (Vivo)
PE: Lech - GKS (Vivo)
Lech - Górnik (Vivo)
>> więcej fotorelacji
lech poznan lech poznan
Medialnym potokiem: raz...
Jest dobrze, czekamy na...
Powrót Kotła na II Tryb...
Kibicowski raport z Łod...
Biletowy bajzel...
>> więcej artykułów
lech poznan lech poznan
Smuda: "Na razie jeszcz...
Robert Lewandowski spec...
Smuda: Koniec marudzeni...
Rutkowski: Interesuje m...
Linka: Każdy mecz jest ...
>> więcej wywiadów
lech poznan lech poznan
lech poznan lech poznan


Profesjonalne statystyki odwiedzin
Osób na stronie: 11
  lech poznan lech poznan
  lech poznan A A Alech poznan
2008-01-26 01:28 Gwiazdy Ligi triumfują w Arenie!
lech poznan Gwiazdy Ligi triumfują w Arenie!

Nie piłkarze Lecha Poznań, ale pełna byłych i niedoszłych graczy "Kolejorza" ekipa Gwiazd Ligi wywalczyła wczoraj w nocy w Arenie Puchar Remesa. Wśród zwycięzców był m.in. Tomasz Frankowski.

Poznański turniej Remes Cup był jednym z nielicznych turniejów halowych rozgrywanych tej zimy nie tylko w Polsce, ale i Europie. Z powodu Euro 2008 przyspieszono start rund wiosennych w wielu ligach. Z turniejów powycofywali się np. Niemcy.

Remes Cup, któremu w tym roku groziło odwołanie z powodu żałoby narodowej po katastrofie samolotu CASA, był zatem unikalna okazją, by zobaczyć zmagania w hali, które dla piłki nożnej są mniej więcej tym, co skoki na igielicie w narciarstwie - bardziej zabawą niż faktyczną rywalizacją.

Arena w ostatnich latach zapełnia się tylko na mecze Ligi Światowej siatkarzy i właśnie na ten turniej. Kibiców Lecha ubranych w barwy klubowe było spore grono. Licznie stawił się także Widzew Łódź. Doszło do interesującego i godnego podziwu pojedynku na doping, pieśni, a nawet choreografię. Widzew popisywał się repretuarem różnorodnych, oryginalnych pieśni. Lech postawił na efekty wizualne. Fani dopingowali efektownie, ale nie potraktowali serio żałoby narodowej i nie powstrzymali się od wyzwisk nawet w takim dniu. Nasłuchali się zatem Wisła, ŁKS, Legia, PZPN, Tomczak i Bóg wie kto jeszcze.

Piłkarze Widzewa, obok lechitów, byli kandydatami do gry w finale. W końcu występowali w nim w ostatnich dwóch latach, z czego w 2006 r. wygrali po rzutach karnych. Tym razem nie zdołali wywalczyć awansu, potykając się o rewelację imprezy - drużynę Gwiazd Ligi.

Skupiała ona zaprawionych w bojach, także w halach, piłkarzy takich jak Arkadiusz Bąk, Jacek Dembiński, a zwłaszcza Tomasz Frankowski. Wszyscy oni potrafili grać w systemie hokejowym, z wykorzystaniem band. Stosowali nawet taktykę, która pozwoliła im bez trudu pokonać wyłącznie improwizującą Cracovię (której gorący doping zapewniali fani Lecha), no i Widzew.

Lech natomiast zjechał sobie właśnie z gór, przemierzanych w znoju przez piłkarzy pod batutą trenera Franciszka Smudy. Jego dyspozycja stanowiła zatem punkt zainteresowania fanów "Kolejorza". Poznaniacy zaczynają ich przyzwyczajać do bramek strzelanych na samym początku meczu. Niedawno, w Jabloncu lechici potrzebowali na to 18 sekund. W Arenie - 40. Piotr Reiss wbił wtedy bramkę Polonii Bytom; po kolejnej minucie było 2:0, a po pięciu minutach - 4:0. "Kolejorz" urządził sobie postre strzelanie, udowadniając, że - co jak co - ale na hali grać umie.

Czescy piłkarze Slovana Liberec robili wrażenie wzrostem. Lechici mogli, patrząc na nich, przyjrzeć się kopule Areny. W hali na szczęście imponujący wzrost niespecjalnie pomaga. Taki np. Peruwiańczyk Anderson Cueto, już okrzyczany w Poznaniu technicznym majstersztykiem, zbyt wysoki nie jest. Chwilę po tym, jak przeskoczył bandę i wkroczył na boisku, dostał piłkę, zrobił chytry zwód, popędził na bramkę i było 1:0. - Wow! - zawołali widzowie, pamietając jednak wielu takich wirtuozów halowej piłki, którzy potem, na nieco szerszej murawie na "wow" już nie zasługiwali. Najładniejszą bramkę w meczu, a może i w turnieju zdobył jednak Czech Radim Vechet. Że co, że wzrost w hali się nie przydaje? - pomyślał pewnie Czech i, stojąc tyłem do bramki, przelobował strzałem głową Krzysztofa Kotorowskiego.

Czesi, by wejść do finału, musieli pokonać Polonię Bytom wyżej niż Lech. Nie byli w stanie i "Kolejorz" stanął w finale do boju przeciw Gwiazdom Ligi. Arkadiuszowi Bąkowi, Jackowi Dembińskiemu i Tomaszowi Frankowskiemu, dla których w Lechu miejsca zabrakło. Gdy sędzia zagwizdał, piłkarze zdazyli może dwa razy kopnąć piłkę. I wtedy spadł na nich z trybun taki deszcz seprnentyn, że Arena wymagała gruntownego sprzątania.

Gwiazdy Ligi z aktywnym Frankowskim dwukrotnie prowadziły, ale Lech wyrównywał. W końcu w rzutach karnych kolejny eks-lechita Jacek Przybylski zatrzymywał strzelających graczy "Kolejorza" - Bandrowskiego, Quinterosa i Murawskiego. I choć sam Frankowski trafił w spojenie, to jego zespół zdobył Puchar Remesa. - Kurczę, szkoda, bo ci kibice zasłużyli na niego - stwierdził Piotr Reiss.

Zabawa skończyła się akurat przed północą. "Strobo, race i bengale. Widzew wita w karnawale" - podsumowali ją transparentem i racami fani Widzewa. od pasa w górę - na golasa.



Wyniki turnieju:

Grupa A. Cracovia Kraków - Gwiazdy Ligi 1:3 (Szwajdych - Frankowski 2, Dembiński), Cracovia - Widzew Łódź 0:2 (Kuklis, Stawarczyk), Gwiazdy Ligi - Widzew 2:1 (A.Bąk, Frankowski - Stawarczyk)

1. Gwiazdy Ligi, 2. Widzew Łódź, 3. Cracovia Kraków

Grupa B. Lech Poznań - Polonia Bytom 5:1 (Reiss, Kikut 2, Quinteros, Murawski - Radzewicz), Lech Poznań - Slovan Liberec 1:1 (Cueto - Vechet), Polonia Bytom - Slovan 0:1 (Vechet)

1. Lech Poznań, 2. Slovan Liberec, 3. Polonia Bytom

O piąte miejsce: Cracovia - Polonia Bytom 5:1 (Baliga, Bojarski, Witkowski, Wojciechowski, Szczoczarz - Robaszek)

O trzecie miejsce: Widzew - Slovan Liberec 4:1 (Budka, Lisowski, Broź, Kłos - Bartoš)

Finał: Lech - Gwiazdy Ligi 2:2 (Pitry, Henriquez - Frankowski, Szymkowiak) karne 3:4

Gwiazdy Ligi grały w składzie: Jacek Przybylski, Marcin Adamski, Bogdan Zając, Marek Zając, Mirosław Szymkowiak, Arkadiusz Bąk, Krzysztof Bukalski, Jacek Dembiński
Autor: | 2008-01-26 01:28 | Źródło: G. Wyborcza | Czytań: 3633 | >> skomentuj to wydarzenie (53)
Zobacz także
Komentarze

13-STKA NA KOSZULCE | 2008-01-26 08:26
Szkoda, że nie udało sie wygrać:(
ale zauważyłem większy problem, naprawde duża szkoda że Franek do Nas nie przyjdzie, byłby naprawde dużym wzmocnieniem, i nie wiem czy tylko na pół roku,myślę że chyba mógłby pograć jeszcze przynajmniej następny sezon na niezłym poziomie.
I wkurzyło mnie jeszcze jedno, komentatorzy powiedzieli że zarząd Lecha postanowił pieniądze które miałyby być dla "Franka" przeznaczyc na inne wzmocnienia.
To ja się pytam.... na jakie wzmocnienia?
Moje zdanie jest takie że Franek by się przydał,ale nie mi o tym decydować....
eska84 | 2008-01-26 09:00
Arboleda tez by sie przydal.Tak jak Iwanski,Lobodzinski itd.
Al nie to jest teraz najwazniejsze.
Prokuratura ma dowody,ze Lech ustawil 3 spotkania Ekstraklasy!!!!!!!!!!!!!!
Zamieszanych w korupcje jest jeszcze 10 innych zespolow!
"Kolejorz" stanowi jednak zagadkę nawet dla członków Wydziału Dyscypliny. Zmateriałów śledztwa wynika, że klub ten proponował łapówki w latach 2003-2004, czyli już po wejściu w życie artykułu o korupcji w sporcie.
Kłopot w tym, że obecny Lech nie jest tym samym klubem, co cztery lata temu, a tak naprawdę "przemalowaną" Amiką Wronki. Pod względem prawnym nie ma więc nic wspólnego z poprzednikiem.
I to moze byc jedyna szansa na unikniecie degradacji!
Az mnie ciarki przeszly jak to przeczytalem!
Zaczynac znowu od II ligi?
Szok!
Błażejmp5 | 2008-01-26 10:54
W kolejce stoją Jagiellonia i Cracovia a w czerwcu ma być wprowadzona abolicja. więc chyba nie zdążą.
Dawid | 2008-01-26 11:16
Wiecie co mam pomysł, zdegradujmy cała polską ligę oprócz Legi i Wisły ( bo podobno one tylko nie kupowały) i niech sobie grają we dwie w ekstraklasie. Poziom napewno będzie wysoki i zobacznie na to jeszcze z tej strony 100% ekstraklasy będzie grało w pucharach, bądź eliminacjach do nich! Ewenement na skale światową !
Niech WDPZPN sie opamięta! Im więcej klubów będzie zdegradowanych tym poziom będzie słabsz, tym sponsorów będzie mniej. Polska Pilka Nożna upadnie.
Wprowadźcie abolicje w końcu! To nie kluby są winne tylko ich działacze. Koniec,kropka
glos z zagranicy | 2008-01-26 11:19
Fajnie, nie ma co. Wielkiej "trojki prezesow" dawno juz nie ma a smrod za nimi nadal sie ciagnie.
Wciagniecie prawie calej ligi moze uratowac i Widzew i Zaglebie przed degradacja, bo jak ukarane kluby beda sie domagac konsekwentnej polityki w stosunku do innych to co? Trzeba bedzie rozwiazac lige czy moze awansowac z II jedenascie zespolow? Wydaje sie ze sytuacja jest patowa. Mimo ze nie ma dowodow na kupowanie, a jedynie na probe przekupstwa to jesli Lech ma poniesc kare, to i tak nie moze byc ona rowna tej, jaka poniosa kluby kupujace mecze. Ciekaw jestem jak wybrnie z tego PZPN?
Smieszne jest tez to stwierdzenie o "przemalowanej" Amice. To pewnie jeden z tych slugusow ITI tak okreslil Lecha. Sami graja na licencji leglej, mimo ze klub cwks legia gra nadal w okregowce. Wiec skoro oddzielili sekcje pilkarska na gruncie ktorej powstala obecna legia, to dlaczego cwks nadal ma sekcje pilkarska? Po upadku komuny i wszystkich zawirowaniach w kraju duzo spraw w pilce nie zostalo nalezycie uregulowanych, pozwalano na rozne przewalki a dzis juz trudno to naprawic i kazda proba konczyc sie bedzie kolejnym balaganem. Co robic? Nikt pewnie nie wie i dlatego moze byc jeszcze roznie.
Błażejmp5 | 2008-01-26 11:22
Działacze są winni ale kluby na tym korzystały. Ale abolicja to najlepsze wyjście bo niedługo będą karać kluby za to co zrobiły 10 lat temu. Mi się zdaje że nawet jak ukarzą to dadzą karę finansową i ujemne punkty bo nie wyobrażam sobie ligi bez tych wszystkich klubów które mają być zdegradowane. Polska piłka ligowa upadnie jeszcze niżej.
Fanatic83 | 2008-01-26 11:24
Jaki szok nie łudzmy sie oprócz Wisły i Groclinu wszystkie kluby mataczyły, mam nadzieje ze nas nie zdegradują ale mam złe przeczucia ;/
pyra1988 | 2008-01-26 11:46
Frankowski to sie teraz tylko na Hale nadaje!!! jak najdalej od Lecha niech sie trzyma. pare razy cos pokazali kazdy chce go w Lechu
cienkileszek | 2008-01-26 12:05
szkoda to będzie jak Was zdegradują.....
http://sport.onet.pl/0,1248675,1680592,wiadomosc.html
cienkileszek | 2008-01-26 12:11
do "Głos z zagranicy"
jesteś śmieszny. wszystkie niepowodzenia Lecha są przypisywane Warszawie...zastanów sie troche. nie jesteście pępkiem świata żeby komuś zależało na tym żeby Wam utrudniać wygrywanie w OE. nawet bez tego i tak sobie nie radzicie...
Fanatic83 | 2008-01-26 13:04
haha oczywiście że jesteśmy "pępkiem świata" jeszcze tego nie wiesz dzieciaku?! :D:D:D
cienkileszek | 2008-01-26 13:10
sam jesteś dzieciakiem. jak się jest słabym to trzeba szukać wymówek. jak się dawało łapówki to trzeba ponieść za to karę!!i tyle Ci powiem:DDD
Dawid | 2008-01-26 13:16
w takim razie twoja Legia powinna dawno się znaleźć w okręgówce. Upsss sorry kolego już tam jest, całkowicie zapomniałem
cienkileszek | 2008-01-26 13:19
hehe:)jest wyżej niż wasz kuchenkorz:)i zawsze tak bedzie chyba że znów przepłacicie:)ale w II lidze stawki są mniejsze więc się nie martwcie:)
Fanatic83 | 2008-01-26 13:36
haha zazdrość cie zżera dzieciaku :D ale sie nie dziwie w końcu wszawiaki mają nam czego zazdrościc :D
cienkileszek | 2008-01-26 13:40
czego mam wam zazdrościć??haha dobre:)a co do dzieciaka to jesteśmy w równym wieku, no chyyba że ty się pomyliłeś i powinno być 93 w twoim nicku.jestem z poznania a nie z warszawy!poprostu nie moge już słuchać że całe nasze nieszczęścia sa spowodowane przez stolice!ludzie ile można!!
glos z zagranicy | 2008-01-26 13:52
Do tego malego prowokatora, ktory sie wstydzi przyznac ze jest z wszawy: tez bym sie wstydzil wiec troche Cie rozumiem. Nie mowilem nic o tym ze w razie degradacji wine ponosi stalyca. No ale skoro nie potrafisz czytac to pewnie jestes w podstawowce. Zdenerwowalo mnie tylko okreslenie "przemalowana Amika" co w wypadku innych klubow tez ma swoje odniesienie. Swoja droga zdradziles sie ta przedostatnia wypowiedzia: jest wyzej.... tak moze napisac fan tej "jedynie czystej" ladacznicy, ktora nie pieniedzmi a ukladami zdobywala w swoim czasie swoje tytuly. Ale to nie prawda bo to bylo cwks , a to co teraz gra w OE to co to jest?
cienkileszek | 2008-01-26 13:58
nie mówie że nie jestem fanem Legii, bo własnie tak jest!!skoro umiesz czytać to powinieneś to zrozumieć. to że jestem z Poznania wcale nie zabrania mi kibicować Legii. nie jestem jedyna taka osobą, bo jest ich więcej:)
Fanatic83 | 2008-01-26 13:59
Powiedzmy ze większość nieszczęść :D zreszta jakbyś znał historie to bys wiedział w jak uprzywilejowany sposób była traktowana nasza stolica przez ososatne kilkadzieisiąt lat.... a to ze jestes Poznaniankiem i wypisujesz takie bzdury tylko źle o tobie świadczy dzieciaku...
Fanatic83 | 2008-01-26 13:59
Powiedzmy ze większość nieszczęść :D zreszta jakbyś znał historie to bys wiedział w jak uprzywilejowany sposób była traktowana nasza stolica przez ososatne kilkadzieisiąt lat.... a to ze jestes Poznaniankiem i wypisujesz takie bzdury tylko źle o tobie świadczy dzieciaku...
glos z zagranicy | 2008-01-26 14:06
Wiem synu ze nie jest Ci lekko i zal mi, ale moze jak Ci lekarz tabletki zmieni to sie poprawi Twoj stan zdrowia. Dla uscislenia, nie jestes z Poznania ale z Kosciana, bo tam jest zaklad dla psychicznie chorych. Koscian to takie wasze Tworki.
cienkileszek | 2008-01-26 14:10
żjemy w wolnym kraju i kazdy ma prawo do własnego zdania. nie wnikam w polityke. chodzi mi tylko o piłke w tym przypadku. jakas chora nienawiść dwóch miast która nie prowadzi do niczego. rozumiem starsze pokolenia, ktore pamiętaja czasy ściagania zawodników do armii, ale nie moge zrozumiec 12,13 czy 14 latkow którzy ida na mecz żeby sobie poprzeklinać i pokrzyczeć ze legia jes kur**. co oni wiedzą, skąd ta nienawiśc??nie mam nic do lecha i chciałbym żeby kiedyś ten idiotyczny konflikt sie skonczył!
glos z zagranicy | 2008-01-26 14:16
Skoro tego nie rozumiesz to nawet dalej nie bede tego Tobie tlumaczyc. Jesli jednak tak bardzo kochasz ten swoj klub to zaloz koszulke z elka i przejdz sie po Sw. Marcinie, od strony Ronda, oczywiscie jesli wiesz gdzie to jest. Mysle ze na wysokosci Palacu bedziesz juz wiedzial ze mowisz o bzdurach. To samo dotyczy strony przeciwnej. Zadaj kolega z Lazienkowskiej pytanie: dlaczego nienawidza Lecha i Poznania.
cienkileszek | 2008-01-26 14:23
wiem gdzie to jest bo mieszkam w centrum. no niestety w każdej społeczności są ludzie z mniejszym mózgiem i po Naszej i po Waszej stronie. a co do mojej choroby to jestem w 100% zdrowy. ciekawi mnie tylko jedno? skoro jesteś taki mądry to dlaczego przebywasz za granicą?w Polsce nie było dla Ciebie pracy??byłeś za inteligentny , czy poprostu wolisz zbierać szparagi(może kalafiory)za Euro??
glos z zagranicy | 2008-01-26 14:29
Wiesz synu co, wejdz moze na strony Twojej druzyny i tam sie wyzalaj, tam znajdziesz zrozumienie i ukojenie. Za granica jestem dluzej niz Ty zyjesz i wtedy dlugo jeszcze euro nie bylo a wyjechalem z zupelnie innych powodow.
cienkileszek | 2008-01-26 14:32
ok.wejde sobie tam przynajmniej jest wyższy poziom niż tu. pozdrawiam i życze sukcesów w II lidze:)
Maverik | 2008-01-26 14:34
hahaha.. śmiesznie sie zrobiło :) Warszawka ma w Poznaniu swoje małe "bojówki".. powinniśmy sie bać? ja osobiście nie spotkałem w Poznaniu głąba który łaziłby w koszulce z "elką" na piersi.. a może to i dobrze? swoją drogą koleś.. ograniczony jesteś.. a wiesz co Cię ogranicza? strasznie niski intelekt i jak widzę niska samoocena ;)
pyra1988 | 2008-01-26 14:51
Jak nas Zdegradująi inne druzyny wtedy prawda wyjdzie najaw!!!!!! PZPN Ziomki Legi :D bo tylko w zostaniecie w 1lidze
szwara_karuis | 2008-01-26 14:57
hehehe kumpel z wawy odkopał szalik legii z napisem "Legia Daewoo Warszawa" jakoś nie widziałem szla z napisem Lech Amica Poznań... to troche smieszne... mieszka w Poznaniu i kibicuje Legii ale chyba nie od urodzenia... moze w dziecinstwie spadł ze schodów i nieszcześliwie upadł na głowe??
come back | 2008-01-26 14:58
heh, co za koleś :D Olejmy go. 15 lat i chęć pokazania się... co takie rzeczy nie zrobią z człowiekiem :P A tak co to remes cup, to widzewskie PAO, czy tam Diabelski młyn wymiata... Muszę przyznać otwarcie że powoli zaczyna im to super wychodzić. Ćwiczą to z pół roku i chyba ta piosenka przebija wszystkie. To co że jest zerżnięta żywcem od innych kibiców, efekt jest bardzo dobry. My chyba nie mamy żadnej, aż tak konkretnej piosenki. Może poćwiczymy PAO??? ;>
come back | 2008-01-26 15:01
Szkoda że nie pojechaliśmy na Ruch ;) Mówiło się że ta "sztama" (heh) pęknie po wczorajszym turnieju, ale jakoś przebrnęła po cichu bez zmian.
joyson | 2008-01-26 15:07
ten pseudo poznaniak tak naprawde jest z gniezna a mieszka na ulicy poznanskiej,wiec darujmy mu.
widzew wymiata na potege,przyspiewki pelen wypas i pelne zaangazowanie.szkoda ze duza czesc naszych kibicow tak sie nie przyklada jak oni ale wierze w to ze jak pojedziemy do łodi to ich nauczymy rezonu :))
p.s cienki leszku jak faktycznei jestes ze starego to wyjdz z tym kure**im znakiem na piersi i pokaz jak bardzo kochasz swoj klub,znoszac wszytskie razy od ziomkow z dzielnicy,bo mysle ze ladnie by cie mogli za to przefastrygowac hehehe
pozdro dla wiernych
K.C.M. | 2008-01-26 15:14
Co do Remes Cup to powiem, że było wspaniale. Szkoda, że Lechowi nie udało się pokonać "Gwiazdy Ligi". Ale i tak gratuluje piłkarzą 2 miejsca. Podobała mi się bardzo gra Cuerto. Nie mogę się już doczekać jak zagra ligowy mecz. Co do korupcji to faktycznie jest strach przed spadkiem do 2 ligi, ale jeśli (odpukać) spadniemy to przeboleję to jakoś. Być może będzie trzeba zapłacić za "grzechy" WKP. Nie wiem jak to się skończy. Ale faktycznie mogła by już być wprowadzona abolicja. Poza tym nie wieże, że pewne drużyny (nie wymienie nazw) są bez "grzechu korupcji".
LECH FAN | 2008-01-26 15:56
przydałby się temat odnoszący sie do niedawnych rewelacji korupcyjnych, bo rozmowy troche zeszły z tematu. Mnie osobiście wtej całej sprawie jedno dziwi... Legia i Wisła miała znacznie więcej podejrzanych meczy w którym to sędziowie czesto mylili się na ich korzyść (np m.in. PP 04/05 Legia-Lech i rzuty wolne z kapelusza oraz wtym samym roku PP Wisła-Pogoń nie musze się chyba zbytnio rozwijać) a dowody znaleźli tylko na Lecha. co z tymi ekipami? "święte krowy"? wykluczone z jakichkolwiek podejrzeń nawet jak będą dowody?
kaczor | 2008-01-26 16:05
Co do Remes Cup to sie nie wypowiadam , bo niestety nie mogłem być ,ale Skoro Lech był w finale to pewnie grał nie najgorzej.Na trybunach tez pewnie było super...
Co do naszego małego legionisty to nie ma co z nim dyskutować . Chłopak chciał zabłysnąć nie udało mu sie i tyle ;)
Bałem sie ,że w końcu pan Tomczak i ekipa uczepi sie naszego Lecha .Moim zdaniem to nie ma drużyn zupełnie czystych.Wlkp i Amica nie jeden mecz kupili, nie mówiąc o innych drużynach bo Legia, Wisła tez są na pewno w to zamieszani ale na razie nie ma na nich żadnych dowodów.Nie ma co panikować jest mowa o 3 meczach a wiec nie jest tak tragicznie w porównaniu z Arką;)Nikt z Wydziału dyscypliny nic jeszcze o Kolejorzu nie mówił.Nie długo będzie abolicja i mam nadzieje ,że kara nas nie siegnie
Błażejmp5 | 2008-01-26 16:16
Na bank nas nie zdegradują (może jakieś inne kary), bo jakby nie patrzeć to jesteśmy innym podmiotem prawnym i wg prawa nie można ukerać nie tego podmiotu. Po drugie wkurzamnie że wszystkich mierzą jedną miarą- nie ma różnicy czy ktoś ustawił 3 mecze czy 20. Jak już to powinien być jakiś taryfikator.
A po trzecie to na bank zostanie wprowadzona abolicja w czerwco czy lipcu. W kolejce następne są Cracovia i Jagiellonia, i będzie cud jak do czerwca zostaną ukarane te 2 kluby a gdzie reszta. A poza tym jakie kożyści miałby mieć Lech w tamtym sezonie na które ponoć są jakieś dowody, 6 miejsce- do pucharów daleko do spadku też to pytam się po co?
glos z zagranicy | 2008-01-26 16:46
Zapominacie o jednym, mowa jest o probie przekupstwa a nie o kupowaniu. To nie to samo co kupowanie. Do starych grzechow (II liga) nikt sie nie doczepia i cale szczescie bo to co dzialo sie po przyjsciu Baniaka to juz nie byl cud ale supercud.
Cala sprawa tak naprawde rozwinela sie dosc szybko po zdegradowaniu Widzewa i Zaglebia. Pamietacie slowa Bonika o tym ze jak zdegraduja Widzew to cala liga poleci. Teraz te slowa nabieraja sensu. Boniek duzo jeszcze moze w PZPN-ie i oby nie skonczylo sie na tym ze ostatnim ukaranym klubem bedzie Sosnowiec.
K.C.M. | 2008-01-26 18:53
Wojtkowiak obchodził dziś swoje urodziny. Także Zaki, którego już u nas nie ma. Sto lat
oliwia242 | 2008-01-27 18:06
Ale jaja.Chcą zdegradować 11 klubów.Rad bym wiedzieć kto w ich miejcse będzie grał , bo jak się komuś wydaje że w drugiej lidze nic nie kupowano to jest w błędzie. Co zaś do Lecha to też jestem ciekawy jakie to niby korzyści odniósł .Legła nie musiała nic kupować bo miała wszystko za darmo.Jej oczywiście nie zdegradują bo to stolica a wiadomo w stolicy będzie stadion narodowy za państwową kasę to musi też być Legła.Co do wypowiedzi tego cienkiegoleszka to głosie z zagranicy szkoda twoich nerwów bo ze szczeniakami się nie dyskutuje.
klemens | 2008-01-28 10:27
A ja sie jeszcze raz odniose do sprawy korupcji.Wczesniej przy innych newsach pisalem ze PZPN wychodzi przed szereg i karze kluby na podstawie dowodow zebranych przez prokurature nie czekajac na prawomocne wyroki sadowe,swoje zdanie podtrzymoje PZPN nie powinien a nawet nie prawa moim zdaniem karac.PZPN jak to sie glosno mowi wiedzial o korupcji ale dopoki nie wziela sie za to prokuratura nie potrafil z tym smiedzacym jajkiem zrobic nic powtarzam nic nie zrobili,nawet jak mi sie zdaje nie bylo oficjalnego zawiadomienia o przestepstwie do prokuratury.Teraz gdy coraz to nowe fakty lub tez pomowienia wychodza na jaw to mienia sie sedziami jedynymi sprawiedliwymi.W moim glebokim przekonaniu PZPN moze karac dzialaczy czy tez kluby lub zawodnikow ale tylko wtedy gdy przewinienia nie dotycza kodeksu karnego jak jest w przypadku korupcji.Moga karac za kartki licencje itd.W tym przypadku pierwszenstwo ma sad i on najpierw orzeknie czy ktos jest winien czy nie.Inaczej by sie sprawa miala jesli to PZPN wykryl korupcje i zawiadomil o przestepstwie bo tak naprawde to gdyby tego sedziego nie zlapali na parkingu jak bral gotowke to do tej pory pewnie by byla cisza to znaczy wszyscy wiedza i widza a winnych nie ma,prawda jest taka ze jesli ktos wie o przestepstwie a nie zawiadomi wlasciwych organow sam jest przestepca a jak wiadomo ryba zaczyna smierdziec od glowy.Najpierw nalezalo by rozwiazac ten organ towarzystwa wzajemnej adoracji wybrac nowe wladze a pozniej zastanowic sie co zrobic z fantem jakim jest korupcja w pilce,bo dojdzie do tego ze wladze wzajemnej adoracji pozostana a w lidze grac beda jakies nie obrazajac LZS Manieczki lub inne klubiki rodem z tatowych stron.
klemens | 2008-01-28 10:30
A ja sie jeszcze raz odniose do sprawy korupcji.Wczesniej przy innych newsach pisalem ze PZPN wychodzi przed szereg i karze kluby na podstawie dowodow zebranych przez prokurature nie czekajac na prawomocne wyroki sadowe,swoje zdanie podtrzymoje PZPN nie powinien a nawet nie prawa moim zdaniem karac.PZPN jak to sie glosno mowi wiedzial o korupcji ale dopoki nie wziela sie za to prokuratura nie potrafil z tym smiedzacym jajkiem zrobic nic powtarzam nic nie zrobili,nawet jak mi sie zdaje nie bylo oficjalnego zawiadomienia o przestepstwie do prokuratury.Teraz gdy coraz to nowe fakty lub tez pomowienia wychodza na jaw to mienia sie sedziami jedynymi sprawiedliwymi.W moim glebokim przekonaniu PZPN moze karac dzialaczy czy tez kluby lub zawodnikow ale tylko wtedy gdy przewinienia nie dotycza kodeksu karnego jak jest w przypadku korupcji.Moga karac za kartki licencje itd.W przypadku korupcji pierwszenstwo ma sad i on najpierw orzeknie czy ktos jest winien czy nie.Inaczej by sie sprawa miala jesli to PZPN wykryl korupcje i zawiadomil o przestepstwie bo tak naprawde to gdyby tego sedziego nie zlapali na parkingu jak bral gotowke to do tej pory pewnie by byla cisza to znaczy wszyscy wiedza i widza a winnych nie ma,prawda jest taka ze jesli ktos wie o przestepstwie a nie zawiadomi wlasciwych organow sam jest przestepca a jak wiadomo ryba zaczyna smierdziec od glowy.Najpierw nalezalo by rozwiazac ten organ towarzystwa wzajemnej adoracji wybrac nowe wladze a pozniej zastanowic sie co zrobic z fantem jakim jest korupcja w pilce,bo dojdzie do tego ze wladze wzajemnej adoracji pozostana a w lidze grac beda jakies nie obrazajac LZS Manieczki lub inne klubiki rodem z tatowych stron.
glos z zagranicy | 2008-01-28 10:45
klemens: zgadzam sie z Toba ze porzadek trzeba by najpierw zrobic z PZPN, ale na nasze nieszczescie zespol narodowy awansowal do finalow ME i dla opini publicznej wszystko jest ok.
Pytanie jest jedno: kto mialby zlozyc doniesienie do prokuratury o przestepstwie PZPN? Oczywiscie moznaby oczekiwac tego od naszego premiera, ktory jest podobno wielkim milosnikiem pilki. Z tego jednak jak dziala do tej pory i jakie ma plany watpie w to, on nikomu nie chce sie narazic, chce byc prezydentem. Wiadomo jaki podnioslby sie rumor po tym jak by rozwiazano PZPN i ilu byloby naraz obroncow Listkiewicza oraz starego ukladu. To juz trwa zbyt dlugo (ten marazm) aby mozna go bylo, bez nadmiaru emocji, zlikwidowac i raczej nie teraz przed finalami.
Pozostalo nam jedynie czekac na to jak sie sprawy rozwina, bo tego ze to nie koniec rozpi... to jestem pewien. Czasu na karanie tez jest jeszcze dosc wiec duzo sie jeszcze moze zmienic.
romak | 2008-01-28 11:38
klemens: tak jak napisałem w komentarzu do artykułu "Zagłebie zdegradowane" nie zgadzam się z Tobą w kwestii możliwości karania przez PZPN. Uważam, że WD ma takie prawo (uzasadnienie w w/w komentarzu). Natomiast zgadzam się, że całe zło polskiej piłki zaczyna się i tkwi w PZPN. To PZPN przez lata nie wprowadził standardów natury moralnej, stanowiących o tym, iż np. niedopuszczlne są kontakty działaczy i trenerów z sędziami czy obserwatorami, niedopuszczlne jest tuszowanie takich kontaktów, czy korupcji przez centralnych działaczy itd. Nie było to w ich interesie. Mechanizmy korupcyjne zostały przez PZPN rozbudowane do granic możliwości. To jest państwo w Państwie. I masz rację dziś mamy do czynienia ze zgniłym jajem, z którym nikt nie wie co ma zrobić. Dlaczego dzisiaj PZPN próbuje coś robić w sprawie korupcji? Tylko dlatego, że piłka od kilku lat stała się bardziej transparentna, jest zapis video, relacje, analizy fachowców. Nie da się tych lodów niezauważenie dalej na chama kręcić.
Nie znam ludzi ze środowiska piłkarskiego - piłkarzy, trenerów, działaczy, którzy choćby pośrednio nie zetknęli się z korupcją w piłce. W najniższych klasach rozgrywkowych grało się za przysłowiową "czapkę śliwek", którą najcząściej była skrzynka piwa. Nieco wyżej w grę wchodziły niewielkie kwoty, czasami sprzęt piłkarski. Od 3 ligi w górę obracano już wyłącznie pieniędzmi. Kombinowali dosłownie wszyscy i na każdym szczeblu. I wszystkim wątpiącym mówię: Lech Poznań także. Mówię to z żalem, bo od grubo ponad ćwierć wieku kocham ten Klub, te barwy i herb. Jednak to wcale nie oznacza, że muszę być naiwny. I jeszcze słowo na temat wyjścia z tej patowej sytuacji, którą mamy teraz. Cała sprawa moim zdaniem od początku została spier*****a. PZPN po wejściu w życie przpisów o korupcji w sporcie powinien przyznać, że zjawisko takie w piłce występuje, przeprowadzić nowe wybory i reformę oraz wprowadzić abolicję dla klubów, a także wypracować nowe standardy. Natomiast prokuratura powinna ścigać, a sądy karać OSOBY, które w procederze korupcyjnym uczestniczyły. A tak dobrnęli do momentu, w którym nie ma już żadnego sensownego wyjścia. W czerwcu ma być abolicja. A niby dlaczego w czerwcu, a nie w lutym, albo za 2 lata? Co z drużynami, które już poleciały? Co z tymi, którzy handlowali, a nie polecą? Panowie z PZPN - naważyliście piwa. Pytanie kto je teraz wypije. Coś mi się zdaje, że My kibice. Szkoda tylko, że to piwo to nie bedzie Warka.

Pozdrawiam
klemens | 2008-01-28 11:45
romak,glos-oczywiscie czytalem Wasze komentarze i mimo wszystko akurat w tej sprawie zdania zmienie.Pozdrawiam
klemens | 2008-01-28 12:18
romak,glos-oczywiscie czytalem Wasze komentarze i mimo wszystko akurat w tej sprawie zdania nie zmienie.Pozdrawiam
tome11 | 2008-01-28 16:11
27 stycznia 2008, 13:00 - Poznań
Lech Poznań 0-1 Szynnik-2 Jarosławl
Maksim Żurawlow 88
Lech Poznań: Krzysztof Kotorowski (46 Dawid Kręt) - Marcin Kikut (46 Mariusz Szyszka), Bartosz Bosacki, Dawid Kucharski (46 Zlatko Tanevski), Grzegorz Wojtkowiak - Dimitrije Injac (46 Luis Alfonso Henríquez Ledezma), Tomasz Bandrowski, Maciej Scherfchen (46 Marcin Zając), Henry Edson Quinteros Sánchez (46 Anderson Denyro Cueto Sánchez) - Przemysław Pitry, Hernán Rengifo Trigoso (46 Maciej Kononowicz).

widzów: 100.

W towarzyskim spotkaniu Lech Poznań przegrał z drugą drużyną Szynnika Jarosławl. Pierwszy zespół przebywa na zgrupowaniu w Izraelu. Rezerwy klubu z Jarosławla występują na szczeblu IV ligi (Lubitielskaja Futbolnaja Liga - grupa: Zołotoje Kolco).
come back | 2008-01-28 18:08
GDZIE SĄ TRANSFERY?!?!?!?!?!?!?!?!?!? MOŻE ZROBMY JAKAS PIKIETE?!!?! WTEDY IM SIE PRZYPOMNI.
mkass | 2008-01-28 20:38
Czego wy wymagacie od instytucji która w swej historii niejednokrotnie łamała swój statut w imię interesów grupki trzymającej władzę?Mało było wałków z wyborami,przetargami i znikającymi pieniędzmi na ul.Miodowej?Teraz beda wali na oslep karami byle było głosno i jak najdalej od nich bo liga ich gówno w tej chwili obchodzi póki repra generuje zyski i w perspektywie jest Euro2012Tym kto będzie grał w 1 lidze i jakie bedą umowy telewizyjne i sponsorskie martwi się teraz Ekstraklasa S.A PZPN ma to w dupie... Oni chcą tylko dotrwac do Euro2012 bo tam bedzie prwdziwy interes.Ja nie mówię że korupcji nie było i nie trzeba posprzata ale dziwnym trafem Pzpn stał się taki surowy gdy kluby utworzyły "Ekstraklasę S.A" i to one decydują od kogo i jaką kasę chcą dostac...A no i przecież niedlugo chyba odbedzie się kolejny zjazd "wyborczy"Pzpn,i kto wie czy pan Litkiewicz poraz kolejny nie zmieni zdania i będzie kandydowal bo "sytuacja tego wymaga" Stary trik: stworzyc kryzys a potem objawic się jako ten jedyny który może ten kryzys zażegnac.
maverick8 | 2008-01-29 10:31
a mi sie wydaje, ze lech czeka na ogloszenie wyniku przetargu do praw telewizyjnych zeby wiedziec ile beda mogli wydac na transfery.
romak | 2008-01-29 11:18
mkass: niestety masz rację. Niestety dla nas kibiców oczywiście.

Pozdrawiam
Maverik | 2008-01-30 20:25
i Panowie znalazł sie ktoś kto ładnie to wszystko podsumował.. niestety, tak czy siak ktoś tu napisał ze powinniśmy zrobić jakiś strajk.. w kraju wszyscy strajkują to i my możemy :)bo oni chyba zapomnieli o swoich obietnicach.. miał być wielki transfer, wielkie nazwisko.. ale z tego co widzę nie ma nic.. dostajemy w dupę na sparingach, gra nie idzie tak jakbyśmy tego chcieli.. nie widzę tego w optymistycznych barwach, ale Panowie nie ma co robić wielkiej sprawy, jesteśmy na 3 miejscu w tabeli! to jest już coś i powinniśmy sie cieszyć że mimo iż obrona przypominała sitko.. udało nam sie dotrzeć do tego miejsca i je utrzymać, Bosy wrócił i nasza obrona na pewno będzie wyglądała lepiej.. a transfery.. cóż możemy? pozostaje czekać..
joyson | 2008-01-31 10:30
tradycyjnie powrocil temat transferow,wiec dorzuce swoje trzy grosze i powiem ze dzisiaj na jednym z portali przeczytalem ze matusiak jest na wydaniu z holandii.heerenven nic za niego nie chce,trzeba mu tylko sporo zaplacic,jakies 350 tys ojro,biorac jednak pod uwage fakt,ze matusiak juz wyjechal,sprobowal i nie dal rady nie bedzie tak szybko chyba chcial wyjezdzac za granice wiec jest to inwestycja dlugoterminowa.no i zarzad mialby swojego,mlodego,dobrego i z nazwiskiem :)
pozdrawiam
glos z zagranicy | 2008-01-31 10:54
joyson: zapomniales jeszcze o jednym, aby Matusiak gral cokolwiek potrzebny mu jest Gargula i Ujek!? Masz wyobrazenie o cenie jaka chce BOt za tych dwoch? A bez nich Matusiak tyle znaczy co nic, udowodnil to przez ten czas kiedy jest za granica.
Dodaj swój komentarz


Aby dodać komentarz musisz być zalogowany w serwisie. Aby założyć konto kliknij tutaj.
 
lech poznan (C) Copyright LechPoznan.NET Designed by Maciej Kostecki, coded by Maxer Protected by BOWI Group
Wszelkie nazwy, znaki towarowe i firmowe zawarte na stronie są własnością ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
lech poznan